Skip to main content

Mușchiul trapez are o formă triunghiulară, se află între gât și spate și are două fețe: profundă și superficială. Rolul acestui mușchi este acela de a susține capul prin controlul coloanei vertebrale. Trapezul permite ridicarea umarului, mișcarea de retragere și de rotație a omoplaților.

Care sunt cauzele contracturilor mușchiului trapez?

Contracturile mușchiului trapez sunt frecvent generate de ridicarea greutăților ori purtarea pe umăr a unei genți sau a unui rucsac încărcat. De asemenea, mușchiul trapez este afectat de postura corporală incorectă, de obiceiul de a dormi pe spate cu o pernă prea înaltă sub cap. Alți factori care stresează mușchiul trapez sunt: postura aplecată asupra telefonului sau laptopului, sedentarismul, deficitul de vitamine sau existența unei afecțiuni articulare. 

Orice poziție inconfortabilă și prelungită pentru coloana vertebrală, fie atunci când stai la birou, fie atunci când dormi crește tensiunea mușchilor trapezi. Spasmele sau contracturile musculare apar și în urma unei căderi sau mișcări bruște și a mișcărilor de rotație în timp ce ridici greutăți. 

Cum se manifestă tensiunea musculară?

Simptomele tensiunii musculare se manifestă prin dureri în zona cervicală, senzația de gât înțepenit, mobilitate articulară limitată. Toate aceste simptome pot fi prevenite și ameliorate în fază incipientă cu ajutorul masajului electric. Gama celor mai recomandate fotolii de masaj și relaxare profesionalescanează zona spatelui pentru identificarea punctelor înțepenite.

Ce este masajul Deep Tissue?

Masajul Deep Tissue este una dintre cele mai populare soluții care ajută destinderea mușchilor trapezi, stimulând astfel sângele să circule și acolo. Este important ca circulația sanguină să fie deblocată, deoarece doar astfel mușchii sunt alimentați cu oxigenul și nutrienții care circulă prin sânge. Lipsa oxigenării duce la rigiditate și dureri musculare în zona respectivă.

Cat de profund este masajul Deep Tissue?

Masajul Deep Tissue penetrează mușchii până la o adâncime de 12.5 cm și așa atenuează rigiditatea cronică. De asemenea, masajul cu role de frământare și batere ușoară este eficient în cazul persoanelor care se confruntă cu contracturi ale mușchilor trapezi. Umerii sunt susținuți de pernele cu aer, în timp ce rolele presează mușchii trapezi cu o intensitate adaptată automat în funcție de cât de rigidă este zona respectivă.

Masajul la spate trebuie făcut zilnic mai ales dacă lucrezi multe ore la birou sau practici sporturi cu greutăți. În cazul în care durerile sau contracturile continuă să apară, atunci este indicată o programare la medicul fizioterapeut.

Lasa un raspuns