Skip to main content

Mobilitatea și flexibilitatea sunt două elemente care influențează performanțele în sport. Totodată, cu cât creșterea mobilității musculare și a flexibilității progresează mai mult, cu atât scad riscurile de entorse și durata de recuperare după eventuale leziuni.

Cuprins:

  1. Creșterea mobilității musculare este vitală pentru prevenirea și vindecarea leziunilor
  2. Dezvoltarea mobilității și flexibilității corpului – Care sunt cele mai recomandate programe de masaj?

1. Creșterea mobilității musculare este vitală pentru prevenirea și vindecarea leziunilor

Mobilitatea presupune capacitatea articulațiilor de a face față unei game variate de mișcări. În schimb, flexibilitatea vizează abilitatea mușchilor de a se îndoi sau apleca. Ambele aspecte sunt esențiale pentru ca un sportiv să poată atinge rezultatele scontate. De aceea este indicată efectuarea de exerciții în mod regulat prin care să fie susținută mobilitatea și flexibilitatea corpului.

Exercițiile pentru creșterea mobilității musculare ajută la activarea mușchilor mai puțin folosiți, ceea ce scad riscurile de atrofiere. Totodată, antrenamentele care favorizează creșterea mobilității mușchilor elimină stresul acumulat în țesuturi, încălzesc mușchii pregătindu-i pentru antrenamente ample, îmbunătățesc controlul motor și ridică abilitatea corpului de a se recupera mai rapid după accidente.

De asemenea, exercițiile care sprijină mobilitatea și flexibilitatea sunt importante, indiferent de stilul de viață. Dacă există probleme în aceste două privințe, atunci vor exista dezechilibre corporale, ceea ce va suprasolicita alte zone să compenseze deficiențele.

Cu timpul, rezistența acestor zone va slăbi simțitor, fiind tot mai predispuse riscului de entorse, luxații, întinderi, rupturi și alte leziuni cu durată lungă de vindecare. De exemplu, zonele cele mai vulnerabile sunt umerii, genunchii, spatele și șoldurile.

2. Dezvoltarea mobilității și flexibilității corpului – Care sunt cele mai recomandate programe de masaj?

Pentru dezvoltarea mobilității și flexibilității corpului poți îmbina exercițiile fizice cu masajul focusat pe fiecare dintre punctele cheie. Aparatele și fotoliile de masaj japoneze sunt echipate cu programe specifice de masaj pentru zona cervicală, umeri, spate, șolduri, coapse, gambe și până la tălpi.

Masajul cu stretching este cel mai indicat pentru creșterea mobilității musculare și a amplitudinii mișcărilor. Mușchii rigizi afectează postura corporală. În acest caz, masajul cu stretching ar putea fi una dintre soluțiile cele mai la îndemână pentru creșterea mobilității musculare. Poți testa programele de stretching ale fotoliilor de făcut masaj japoneze. Acestea variază de la masaj complet pentru întregul corp, sau masaj cu întindere pe zone, de la picioare, până la umeri.

Masajele întind musculatura înțepenită, deblochează circulația sângelui în aceste zone, relaxează corpul și aduc postura într-o poziție corectă fără efort. La fel de important de reținut este și faptul că, optimizarea fluxului sanguin prin masaj stretching permite oxigenului și nutrienților să pătrundă în toți mușchii. Acest lucru previne febra musculară după sport și grăbește ritmul de vindecare după accidente articulare sau musculare.   

Stretchingul favorizează sănătatea inimii, eliberează mintea de stres și asigură un tonus general optim. Sunt suficiente 15-20 de minute de masaj cu întindere înainte de efort fizic sau la finalul zilei pentru calmarea musculaturii, articulațiilor și pentru a pregăti mintea de un somn liniștit.

În plus, masajul cu stretching participă la creșterea mobilității musculare prin întinderi blânde, concentrate pe fiecare parte a corpului sau la nivelul întregului trup. Combinarea masajului stretching și Deep Tissue cu genuflexiuni, ridicări pe vârfuri, rotiri, fandări sau joc de glezne accelerează dezvoltarea mobilității. 

De asemenea, programele variază de la nivelul cu intensitate blândă pentru relaxare și până la cele de tip Extreme sau Deep. De exemplu, masajul Deep Tissue asigură pătrunderea rolelor până la o adâncime de 12.5 cm în profunzimea mușchilor, în vederea eliminării stresului acumulat, pentru deblocarea fluxului sanguin și oxigenarea acestor zone solicitate prin efort.

Programele fotoliilor de masaj cu înlocuiesc beneficiile exercițiilor fizice, dar ajută persoanele mai puțin active să prevină atrofierea și disconfortul cauzat de sedentarism. 

Lasa un raspuns