Skip to main content

Relaxare in confortul casei in noul fotoliu de masaj Fujiiryoki.

Ce sunt spasmele musculare? Sfaturi utile de prevenire și calmare a durerilor musculare in confortul casei.

Spasmele de spate sunt ceva obișnuit în cazul celor care petrec mult timp într-o poziție fixă care solicită musculatura sau care se confruntă cu întinderi musculare ori leziuni. Spasmele de spate pot să apară la orice vârstă, dar din fericire, există numeroase soluții de prevenire și calmare a durerilor, începând de la exerciții de întindere, masaje și până la tratamente medicale.

Spasmele de spate se manifestă în majoritatea cazurilor sub forma unor convulsii, contracții, senzații de amorțeală sau dureri ascuțite în partea inferioară a spatelui și până la șolduri sau fese . Există cazuri în care spasmele se pot simți ca o stare de slăbiciune la nivelul picioarelor, care poate îngreuna mersul, ceea impune vizita de urgență la medic.

Categoria cea mai predispusă la spasmele de spate sunt persoanele care au mușchii abdominali slabi, persoanele sedentare, cele supraponderale, persoanele care obișnuiesc să ridice obiecte grele sau vârstnicii. De asemenea, studiile arată că există o legătură între apariția spasmelor de spate pe fondul unei vieți stresante.

Există o serie de soluții utile cu rol de prevenire a contracțiilor sau convulsiilor musculaturii spatelui. Încorporarea exercițiilor fizice pentru întărirea mușchilor abdominali, exercițiile ușoare de aerobic, masajul cu încălzitoare pentru abdomen, masajului cu stretching, masajul cu perne și role, alternarea nivelurilor de intensitate a acestora pot forma o strategie eficientă de prevenire și calmare a spasmelor de spate.

De asemenea, pentru a diminua durerea poți să apelezi la funcția de masaj cu încălzire la spate a fotoliilor cu masaj. Încălzitoarele încorporate relaxează mușchii înțepeniți, permit sângelui și oxigenului să circule acolo. Alte tratamente includ masajul cu perne de aer Mindfulness cu nivel ridicat de intensitate în zona spatelui, acupunctura și reducerea stresului. 

La fel de importantă este și poziția corpului în scaun. Pauzele de la birou pentru minim 5 minute sunt esențiale pentru sănătatea spatelui și nu numai. Este important ca aceste pauze să fie active, adică să pui corpul în mișcare prin cameră, să faci câteva exerciții de aerobic sau o sesiune rapidă în fotoliul cu masaj pentru 5-7 minute.

Dacă se întâmplă să te trezești în timpul nopții din cauza durerilor de spate, atunci adoptă o nouă poziție de odihnă. Poți încerca să adormi pe spate cu o pernă sub genunchi și să alegi o pernă și o saltea potrivite pentru confortul spatelui în timpul somnului.

Uneori se poate impune vizita la medic în vederea depistării cauzei și prescrierea tratamentului corespunzător nivelului de severitate sau în funcție de cauză. Atunci când apar spasme de spate, odihna este prioritară. Așadar, evită să ridici greutăți, în caz contrar poți suferi leziuni sau alte tensiuni musculare și mai dureroase.