Skip to main content

Masajul Shiatsu și sofrologia sunt tehnici aparte de purificare a sănătății emoționale. Ultima tehnică este folosită în psihoterapie cu scopul dobândirii echilibrului emoțional. Mecanismul sofrologiei este utilizat pentru ameliorarea durerilor, pentru gestionarea stărilor de angoasă, frică, anxietate și depresie. De asemenea, tehnica s-a dovedit eficientă și în privința pregătirii mentale a persoanelor înaintea examenelor, competițiilor sportive sau pentru tratarea insomniilor.

Această tehnică include o serie de exerciții fizice și mentale, de la cele de respirație, strategii de activare mentală și până la mișcări corporale. Masajul Shiatsu este mai mult decât un masaj de relaxare. Tipul acesta de masaj presupune stimularea punctelor de presopunctură, ceea ce aduce numeroase beneficii organismului.

Cuprins:

  1. Sofrologia, arta de a-ți proteja sănătatea emoțională
  2. Masajul Shiatsu îmbunătățește conexiunea cu nevoile organismului

1. Sofrologia, arta de a-ți proteja sănătatea emoțională

Incidența stresului în viețile noastre este inevitabilă. Atunci când nivelul hormonului de stres este prea ridicat, corpul nostru emite semnale nocive precum: hipertensiune arterială, creșterea ritmului cardiac, accelerarea fluxului sanguin și blocaje respiratorii.

Știința numită sofrologie ne ajută să ne conștientizăm emoțiile și să le folosim pe cele negative într-o direcție nouă. Poate fi vorba de îmbunătățirea puterii de concentrare, a randamentului, optimizarea creativității, atingerea performanțelor sportive, etc. Campionii sportivi consideră că meritele reușitelor sunt dedicate antrenamentului mental într-o măsură mai mare față de antrenamentul fizic. Cu alte cuvinte, un sportiv bine antrenat ar putea fi întrecut de un adversar cu o pregătire mai slabă dar care a știut să depășească stresul, tensiunile și să se mențină focusat pe obținerea victoriei.

Trebuie reținut că, sofrologia nu înlocuiește tratamentul medicamentos, ci mai degrabă acționează ca terapie alternativă în vederea îmbunătățirii sănătății emoționale. Această tehnică poate fi realizată în prezența unui terapeut, dar există persoane care preferă să le încerce individual.

Se folosesc exerciții pentru crearea unei conexiuni cu diverse zone ale corpului. Acestea sunt corelate cu mișcări de încordare și detensionare a mușchilor. Fie că ai un stil de viață stresant, fie că suferi de tulburări de somn, sofrologia te poate ajuta să ții la distanță efectele factorilor de stres, să te focusezi pe lucrurile care contează cu adevărat și să obții o stare generală de satisfacție.

Dacă alegi să experimentezi sofrologia în particular, atunci abordează o serie de exerciții menite să te pregătească mental pentru un somn mai bun. Începe cu ceva simplu. Întinde-te în pat și începe să conștientizezi fiecare senzație a corpului tău. Poate fi vorba de contactul pielii cu materialul hainelor, punctele de contact dintre părțile corpului și saltea. Îmbină exercițiile sofrologiei cu masajul deep tissue care elimină stresul muscular în profunzime. Un scaun de masaj cu încălzire acționează asupra celor mai sensibile zone, acolo unde stresul acumulat peste zi se transformă în dureri și anume: picioare și omoplați.

După ce te-ai ridicat din scaunul de masaj poți reveni la exercițiile sofrologice de relaxare. Întinde-te în pat, închide ochii, detașează-te de emoțiile acumulate peste zi și focusează-te asupra respirației. Respiră din abdomen, relaxează-ți umerii, mușchii feței și menține-te așa câteva minute. Când simți că te-ai relaxat, începe să-ți miști degetele, membrele, să-ți întinzi mușchii și abia la final, deschide ochii. 

Mecanismul sofrologic orientează concentrarea asupra altor zone ale corpului, ignorându-le pe cele dureroase. Aceasta ar fi una dintre elementele de diferențiere față de terapiile convenționale. Raționamentul sofrologic se bazează pe ideea conform căreia, atunci când corpul ne doare, automat suferă și psihicul nostru. Așadar, trebuie să aplicăm exerciții care să ne ajute să rămânem conectați asupra funcțiilor vitale ale corpului nostru (respirație, bătăile inimii) pentru a ne proteja starea emoțională.

2. Masajul Shiatsu îmbunătățește conexiunea cu nevoile organismului

Despre masajul Shiatsu se spune că este o tehnică străveche ce eliberează fluxul chi sau forța energetică a corpului. Shiatsu conferă o stare generală excelentă care poate dura mai multe zile. În primul rând masajul Shiatsu se concentrează asupra meridianelor corpului uman. Prin stimularea acestor puncte de energie care sunt conectate cu diverse organe din corp, acestea din urmă sunt fortificate pentru a combate eficient bolile prin eliminarea toxinelor.

Unul din beneficiile majore care poate fi obținut prin masajul Shiatsu vizează reducerea blocajelor fluxului sanguin. Prin masajul Shiatsu sunt presate acele puncte de energie care comunică direct cu diverse organe ale corpului tău. Stimularea acestor puncte elimină atât toxinele din sânge, stresul muscular, blocajele circulatorii, cât și stările de nervozitate asociate acestor disconforturi fizice.   

În timpul somnului, organismul reface sursele de energie, reglează funcțiile organismului și se concentrează pe funcția de apărare a sistemului imunitar. În acest sens, cele 7-8 ore de somn sunt esențiale pentru a ține la distanță atât o banală răceală, cât și boli mai grave.

Somnul insuficient modifică nivelul de leptină și grelină, hormoni cu rol de reglare a apetitului alimentar. De aceea, atunci când suntem obosiți simțim nevoia să compensăm energia slabă prin consumul de zahăr, fast-food, prăjeli și grăsimi. În concluzie, lipsa somnului nu doar că ne face mai slabi în fața bolilor, ci afectează și obiceiurile alimentare care favorizează supraponderabilitatea. Privarea de somn slăbește toleranța la durere, dar și bariera de protecție a organismului contra bolilor. Oamenii care au un program deficitar de somn prezintă un risc ridicat de obezitate și boli autoimune.

Dacă adormi greu sau te trezești fără motiv în timpul nopții, cel mai probabil organismul încearcă să-ți comunice ceva. Poate fi vorba de o afecțiune, o alimentație incorectă, o gestionare slabă a factorilor de stres și lista continuă. Adoptă aceste două tehnici pentru a-ți pregăti mentalul pentru odihnă. Dacă problema insomniei persistă, atunci este indicat să consulți sfatul unui medic specialist.