Skip to main content

Recuperarea după sport este esențială pentru a beneficia de avantajele antrenamentelor pe termen lung. De asemenea, obiceiurile sănătoase după sport previn febra musculară, suprasolicitarea mușchilor, plus alte disconforturi mai mult sau mai puțin severe. 

Cuprins:

  1. Recuperarea după sport – Care sunt programele de masaj indicate sportivilor? 
  2. Recuperarea după sport – Ce implică dieta potrivită unui sportiv?

1. Recuperarea după sport – Care sunt programele de masaj indicate sportivilor? 

Așadar, care sunt cele mai indicate soluții care susțin recuperarea după sport?

  • Masajul de relaxare după sport

În urma efortului susținut se acumulează acidul lactic în mușchi, ceea ce crează febră musculară și o stare generală slabă. Pentru a evita toate aceste consecințe este vitală relaxarea imediat ce ai ajuns acasă. Fotoliile cu masaj de relaxare dispun de zeci de programe automate și manuale pentru fiecare zonă a corpului. Astfel, dacă ai lucrat mai mult picioarele sau spatele, atunci poți activa programul cu întindere specific acestor zone. De asemenea, poți alterna programele de masaj, începând de la stretching, masaj cu role, masaj de frământare cu perne de aer, încălzire și până la deep tissue. Acesta din urma implică activitatea rolelor, de pătrundere în musculatură până la o profunzime de 12.5 cm pentru eliberarea mușchilor de stres.

Fotoliile de masaj sunt recomandate după antrenamente pentru a calma mușchii și articulațiile în vederea unui somn liniștit. Astfel, masajul de relaxare îți asigură un somn liniștit pentru țesuturile să se recupereze și să fie pregătite pentru o nouă zi de antrenamente.

  • Hidratare înainte și după masaj

De îndată ce ai finalizat antrenamentele începe să te hidratezi pentru a compensa rezervele pierdute în timpul efortului. De asemenea, consumul de apă imediat după sport reduce riscul febrei musculare. Același principiu se aplică, atât înainte de a te așeza în fotoliul cu masaj, cât și ulterior masajului de relaxare. Chiar dacă scopul masajului este acela de a te calma fizic și mental, în timpul programului, mușchii și articulațiile sunt stimulate de role și pernele de aer, ceea ce accelerează pierderea lichidelor din corp și implicit, deshidratarea. 

2. Recuperarea după sport – Ce implică dieta potrivită unui sportiv?

Din rutina privind recuperare după sport nu puteau lipsi importanța somnului și a alimentației. 

  • Alimentația

Pentru a te bucura cât mai multă vreme de roadele efortului tău este crucial să tratezi cu prioritate calitatea alimentelor pe care le incluzi în dietă. Corpul are nevoie atât de micronutrienți, cât și de macronutrienți pentru a combate consecințele asociate suprasolicitării. Chiar dacă ții dietă, încearcă să consumi zilnic calciu, potasiu, magneziu, carbohidrați, proteine și grăsimi, având grijă la porții.

  • Odihna

Nici nu mai trebuie menționat că odihna este fundamentală pentru imunitate și pentru un corp sănătos. Printre numeroasele beneficii ale somnului, amintim că în timpul celor 7-8 ore de odihnă, sistemul nervos se regenerează și are loc procesul de secreție a hormonilor necesari pentru creșterea celulelor. Astfel, respectarea unui program consecvent de somn susține performanțele sportivilor.  Dacă dintr-un motiv sau altul te confrunți cu dificultatea de a dormi sau te trezești în timpul nopții, atunci fă câteva îmbunătățiri în ceea ce privește obiceiurile dinaintea orei de culcare.

Asigură-te că te-ai relaxat suficient după fiecare zi activă de efort. Poți face o baie fierbinte cu săruri. Pornește programul special Night Healing al fotoliilor de făcut masaj japoneze și bucură-te de jumătate de oră de relaxare completă. Poți îmbina masajul cu aromaterapia sau poți asculta pe fundal muzică ambientală care să te liniștească. 

Acestea sunt în mare parte sfaturile elementare care susțin recuperarea după sport. Deși sunt reguli de bază, multe persoane care se apucă de antrenament tind să le neglijeze sau să le ignore importanța. Nu uita că relaxarea este vitală pentru performanțele tale și pentru un organism de fier, deci nicidecum nu reprezintă un moft.