Skip to main content

Țesutul adipos este un tip de țesut conjunctiv cu o structură formată din celule de grăsime. Acesta este distribuit sub piele, în zona inimii, a țesuturilor nervoase și a rinichilor. De asemenea, țesutul adipos se mai găsește și în măduva oaselor, la nivelul abdomenului, a picioarelor și în zona feselor.

Cuprins:

  1. Țesutul adipos și importanța sa pentru organism – Cum previi excesul depozitelor de grăsime?
  2. Țesut adipos redus – Care sunt riscurile?

1. Țesutul adipos și importanța sa pentru organism – Cum previi excesul depozitelor de grăsime?

Țesutul adipos depinde de o serie de factori, începând de la stilul de viață al persoanei și până la factorii genetici. Rolul acestuia este acela de a genera hormonii care reglează metabolismul, tensiunea arterială sau rezistența la insulină. Excesul țesutului adipos declanșează o serie de boli, precum obezitate, diabet de tip 2 sau sindromul metabolic. Pe de altă parte, cantitatea scăzută privind țesutul adipos face ca organismul să fie vulnerabil la leziuni, provoacă hipersensibilitate la frig și scade capacitatea organismului de a face față bolilor cronice sau afecțiunilor sezoniere.

Care sunt factorii care măresc cantitatea de țesut adipos? Hrana bogată în calorii și slabă din punct de vedere nutritiv ocupă topul clasamentului. Așadar, data viitoare când compui lista de cumpărături, elimină alimentele care conțin zahăr și grăsimi. Excesul de calorii se transformă în straturi de grăsimi care se acumulează în țesutul adipos.

În schimb, poți adăuga pe lista de cumpărături alimente prietenoase care păstrează cantitatea grăsimilor în parametrii normali. Printre opțiuni se numără ardeii iuți, ceaiul verde, leguminoasele, cerealele integrale, carne slabă, pește, ulei de măsline, avocado și nuci.

Lipsa activității fizice poate contribui la creșterea depozitelor de grăsime. Dacă nu preferi vreun sport anume, atunci fă plimbări ușoare, mergi pe jos cât poți de mult sau găsește un hobby care să-ți pună sângele în mișcare. Poate fi vorba despre cursuri de dans, ore de pilates, aerobic, etc.

Pentru rezultate optime, îmbină activitatea fizică moderată cu sesiuni de 15 minute zilnice de relaxare în fotoliile cu masaj profesionale japoneze. Masajul cu bătăi blânde și frământare ușoară elimină rigiditatea și stresul muscular, permițând sângelui să circule fără probleme și să transporte oxigen în țesuturi și celule. Du relaxarea la nivelul următor cu masajul deep tissue, un masaj profund cu role care pătrund în adâncimea mușchilor până la o adâncime de 12.5 cm.   

2. Țesut adipos redus – Care sunt riscurile?

După cum s-a menționat anterior, prea puțin țesut adipos poate conduce la probleme de sănătate și imunitate slabă. Pentru a stimula țesutul adipos brun este indicat să îți expui corpul la temperaturi scăzute. Câteva sugestii în acest sens sunt dușurile reci, plimbările în sezonul rece, etc.

Prin contactul organismului cu temperaturile mai scăzute, țesutul adipos se activează pentru a produce căldură și a menține corpul în confort termic. Este indicat să consulți opinia medicului înainte de a adopta aceste obiceiuri, cu atât mai mult dacă suferi de afecțiuni ale inimii.

Studiile susțin că activitatea țesutului adipos este dezechilibrată în lipsa programului corespunzător de somn. Astfel, ți se recomandă să dormi aproximativ 7-8 ore, deoarece, în caz contrar, lipsa odihnei poate interfera cu metabolismul și sănătatea generală. Dacă din anumite motive nu reușești să dormi cât ți-ai propus, atunci încearcă să te relaxezi înainte de ora la care te culci de obicei.

După o zi solicitantă la birou sau după antrenamente te poți revigora în fotoliul de masaj profesional. Programul Night Healing este special gândit pentru a-i oferi corpului relaxarea completă prin întinderi blânde care să detensioneze musculatura rigidă. Dacă tulburările de somn au devenit ceva obișnuit, atunci solicită opinia unui specialist pentru identificarea adevăratei cauze.

Crează un plan care să îmbine sugestiile anterioare și propune-ți să-l respecți constant pentru a te bucura de rezultate. Nu este cazul să neglijezi micile plăceri nevinovate, dar ai în vedere ca micile scăpări să fie excepția, iar obiceiurile bune să fie respectate în mod regulat.

Lasa un raspuns